Válaszd a hazait! elnevezéssel kampányt indít a kormány a hazai előállítású termékek népszerűsítésére – mondta csütörtökön Dunaharasztiban az agrárminiszter. Nagy István a dunaharaszti Ficsor Tehenészetben tartott sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy a világjárványban is megmutatta a magyar mezőgazdaság, hogy képes az önellátásra, a hazai élelmiszer-termelés sikeresen vette az akadályokat és gyorsan reagált a megnövekedett igényekre is. […]
2020. augusztus 28.
Válaszd a hazait! elnevezéssel kampányt indít a kormány a hazai előállítású termékek népszerűsítésére – mondta csütörtökön Dunaharasztiban az agrárminiszter.
Nagy István a dunaharaszti Ficsor Tehenészetben tartott sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy a világjárványban is megmutatta a magyar mezőgazdaság, hogy képes az önellátásra, a hazai élelmiszer-termelés sikeresen vette az akadályokat és gyorsan reagált a megnövekedett igényekre is.
Hozzátette: a kormány célja, hogy a “hazai élelmiszer-ellátás gerincét a családi gazdaságok, a magyar élelmiszer-előállító és feldolgozó, kis- és középméretű vállalkozások alkossák”.
Az agrárminiszter azt mondta, hogy tudatos fogyasztói döntésre van szükség a magyar mezőgazdaság erősítéséhez.
Szavai szerint a magyar termékek vásárlásával, nem csak egy értékteremtő munka végeredményét kapjuk, hanem támogatjuk a magyar családokat, hozzájárulunk a magyar gazdaság fejlődéséhez, erősítjük a város és a vidék kapcsolatát és óvjuk a környezetünket, mivel nem több ezer kilométerről érkeznek az áruk.
Nagy István elmondta, hogy a “lokális termékek előállítása és – értékesítése fontos szerepet játszik az adott térség fenntarthatóságának, kulturális szokásainak, identitásának megőrzésében, ezért a vidék fejlődésének egyik kiemelkedő tényezője”.