Minden vállalkozásnak szüksége van egy díjra

Minden vállalkozásnak szüksége van egy díjra

A MagyarBrands program tizenhárom éve díjazza a magyar vonatkozású márkák közül a legeredményesebbeket. A nyüzsgő, hatalmas online térben egyre nehezebb érvényesülnie egy márkának, egyre nagyobb erőfeszítést igényel kiemelkedni a tömegből.


2022. szeptember 13.

Az elmúlt évekhez képest ma már hatványozottan nagyobb jelentőséggel bír a tudatos márkaépítés, melynek fontos pontja az adott vállalkozásról való kommunikáció. A magyar piacon, különösen a magyar agrárpiacon egyre nagyobb figyelmet kapnak azok a cégek, amelyek bizonyítottan hazai vállalkozásként vannak feltüntetve. Nálunk ez hazai sajátosság, hogy a magyar vonatkozás ténye már önmagában növeli a bizalmat, a márka presztízsét, és segít letenni a voksot a hozzá tartozó termékek mellett. Ezért a MagyarBrands díj megszerzése és prezentálása rendkívül hatásos módja a vállalat márkaértéktudatos építésének.

Egy védjegy a piaci versenyben

A MagyarBrands program immáron tizenhárom éve díjazza a magyar vonatkozású márkák közül a legeredményesebbeket, kiváló fogyasztói márka, kiváló üzleti márka, és innovatív márka kategóriában.

A kiválasztási folyamatban rendkívül komplex, szigorú követelményeknek kell megfelelni: egy adott márka a vállalkozás pénzügyi adatainak több szempontú vizsgálata, valamint a fogyasztók és egy önkéntes, független szakértőkből álló bizottság egyöntetű értékelése alapján részesülhet az elismerésben. A „Kiváló Üzleti Márka” kiválasztásánál továbbá figyelembe veszik a márkaépítést, valamint a márka identitását, reputációját, tradícióját és megbízhatóságát is.

Miben válik előnyére egy cégnek, ha díjban részesül?

Presztízs és motiváció

Sok vállalkozás figyelmen kívül hagyja a díjak és a pályázatok adta lehetőségeket, pedig számos oka van annak, hogy miért érdemes időt szánni a nevezésre. A MagyarBrands díj megszerzése és annak megfelelő kommunikációja hatékony módja annak, hogy a márkák független szakértők elismerése által növeljék presztízsüket a szakmában és az ügyfélkörükben egyaránt. Hogyan is lehet hatékonyan kommunikálni ezt a fajta elismerést? Kiváló példa erre a vállalatirányítási rendszerek fejlesztésével foglalkozó CÉGMENEDZSER videója, amelyben láthatjuk, hogy mennyire motiváló tud lenni egy ilyen pozitív üzenet a cégen belül éppúgy, mint kívül is.

Kitűnni a munkaerőpiacon

Egy díj elnyerése segítheti a vállalkozást abban is, hogy kitűnjön a munkaerőpiacon a potenciális munkavállalók előtt, és ideális lehetőségként jelenjen meg a nagyobb tehetségek számára is. Ki ne szeretne egy díjnyertes cégnél dolgozni? 2021-ben triplán volt oka a Számlázz.hu munkatársainak az ünneplésre, hiszen három kategóriában lettek MagyarBrands díjazottak. A vállalat fő célja az ügyfeleik adminisztrációs feladatainak lerövidítése és megkönnyítése, amely már 16 éve irányt mutat számukra, de emellett nagy hangsúlyt fektetnek a belső légkörre is.

Ma már ténynek számít, hogy elégedett, lojális munkatársak nélkül egyik cég sem lenne ugyanolyan. Ez egy oda-vissza működő kapcsolat, ahol szorosan össze kell dolgoznia a munkavállalónak és a munkáltatónak. A Sasszemklinika nem hiába nyerte el a Kiváló Munkáltató Márka díjat, hiszen fontos számukra a rugalmas foglalkoztatási lehetőség, hogy a munkavállalók beleszólhatnak a beosztásukba, vagy akár dolgozhatnak otthonról. Mi igazolná ennél jobban, hogy érdemes náluk dolgozni?

Nagyobb elérhetőség, több értékesítés

Kutatások bizonyították, hogy egy sikeres pályázat és annak megfelelő kommunikációja akár 37 %-os értékesítési növekedést is hozhat. Nő a vállalat elérhetősége, nagyobb közönséget tud kiszolgálni – ez kifejezetten jól jön akkor, hogyha a márka olyan innovációkkal foglalkozik, amelyek népszerűsítésre szorulnak a lakosság körében. Az Innovatív Márka kategóriában nyertes Wagner Solar Hungária Kft. küldetésének tekinti, hogy Magyarországon több ember számára is elérhetővé tegye a megújuló energiaforrásokat, és tájékoztatást nyújtson minden érdeklődő számára a különböző technikai megoldások, eszközök alkalmazási lehetőségeiről, előnyeiről és hátrányairól.

És mi a helyzet az agrár márkák között?

Számos jó példát találunk a hazai agrár márkák között is. A hatszoros MagyarBrands díjas Bábolna Takarmány hazánk egyik legjelentősebb premix és takarmánygyártója, évtizedek óta olyan termékeket állít elő, amelyek képesek kiemelkedő termelési eredményekhez segíteni az állattenyésztést. Kiváló értékeinek és célorientáltságának köszönhetően képviselheti az agrár márkákat a díjazott vállalkozások között.

Forrás: Agroinform
Fotó: magyarbrands.hu/Markovics Z. Kristóf