Megjelent Magyarország Digitális Élelmiszeripari Stratégiája

Megjelent Magyarország Digitális Élelmiszeripari Stratégiája

Alapos előkészítő munka eredményeként elkészült és megjelent Magyarország Digitális Élelmiszeripari Stratégiája.


2022. október 13.

A stratégia megszületését, Magyarország Digitális Agrár Stratégiájához hasonlóan, az Agrárminisztérium kezdeményezte és koordinálta. A szaktárca együtt dolgozott a Neumann Nonprofit Közhasznú Kft.-vel, érdekképviseletekkel, valamint szakmai szervezetekkel, a koncepció megalkotása során tudományos kutatási eredményeket is felhasználtak.

Magyarország Digitális Élelmiszeripari Stratégiájának célja az élelmiszerláncon belül a lánc többi elemével összekapcsolódva, mégis az élelmiszeriparra fókuszálva olyan támogatási, szabályozási, képzési segítséget nyújtani, mely a hazai élelmiszeripar hatékonyságát, versenyképességét tovább tudja fokozni. Az ágazat stabil alapokon áll, a korábbi időszakok megváltozott körülményei között is jól vizsgázott, ugyanakkor a jelenlegi globális válság erősen érinti. A digitális eszközök és szolgáltatások használatának növelésével az élelmiszeripar tovább erősödhet növelve az exportképességet és biztonságos, jó minőségű hazai termékkel látva el a fogyasztókat.

 

Forrás: AM Sajtóiroda
Fotó: AM Sajtóiroda