Hungaricool termékverseny

Hungaricool termékverseny

2022-ben negyedszer hirdetik meg a Hungaricool termékversenyt, melyhez az ötletgazda SPAR mellett az idei évadtól a K&H is csatlakozik. Ezáltal a program egyedülálló üzleti lehetőséget kínál a nyerteseknek, akiket a szervezők szaktanácsadással és képzésekkel is segítenek.


2022. október 14.

A SPAR Magyarország a magyar gazdák, családi vállalkozások, az agrárium és feldolgozóipar mellett elkötelezett vállalat – a hazai termelők és a magyar termékek, innovációk ösztönzése üzleti filozófiájának alappillére. Felkarolásukat támogatja a 2019-ben startolt Hungaricool termékverseny, amelyre olyan magas minőséget képviselő, Magyarországon előállított, izgalmas termékeket várnak, amelyek új fejlesztésűek, vagy ha már léteznek, a kiskereskedelmi láncokban még nem kaphatók. Fontos szempont a minőség, de a termékminták egyéb tulajdonságait is vizsgálják illetve azt, hogy mennyire piacképes a benevezett termék, amelyet a győztesekkel való szerződéskötés esetén később a hazai üzletlánc polcain kínálnak majd.

A Hungaricool termékverseny célja, hogy felkaroljuk és támogassuk a magyar kistermelőket, együttműködési lehetőséget kínáljunk azoknak a családi cégeknek, egyéni vállalkozóknak, akik megfelelnek a feltételeknek és a pályázatban meghatározott területeken egyedi, a piaci igényekre választ nyújtó, izgalmas termékekkel jelentkeznek.

A hazai gazdaság kreatív forrásainak felkutatására és támogatására életre hívott megmérettetés győztesei eredeti ízkombinációjú, ötletes élelmiszer-, vagy izgalmas non-food termékekkel kerülhetnek az INTERSPAR áruházak kínálatába.

A program keretében a nyerteseket üzleti mentorként széles körű marketingtámogatással is segítjük a SPAR Beszállítói Akadémia keretein belül” – mondta Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország elnök-ügyvezetője. A tapasztalatok kapcsán kiemelte azt, hogy még mindig sokaknak nehézséget jelent az ÁFA kérdése, a HACCP előírások szükségessége, vagy a csomagolóanyagok logisztikai szemléletű újratervezése. Ezért is jó a program több lépcsős elbírálási rendszere, hogy a végén valóban olyan termékek és ezáltal vállalkozók kerüljenek a programba, akik nem csak most, hanem a jövőben is eredményes formában kívánják vezetni cégüket.

Pénzügyi tanácsadóként támogatja a termékverseny pályázóit a K&H, amellyel így a program is szintet lép. A pénzintézet ugyanis a nyerteseket személyre szabott pénzügyi tanácsadással és finanszírozással is segíti, hogy teljesíteni tudják a SPAR felé vállalt kötelezettségeiket.

“Számos programmal segítettük az elmúlt évtizedek során a vállalkozó kedvűek érvényesülését és most is a pénzügyi tervezésben való tanácsadással, illetve tényleges anyagi segítséggel támogatjuk őket. Bízunk benne, hogy a magyar gazdaság gerincét adó kkv szektor fejlődését, növekedését elősegíthetjük az innovatív és fenntartható ötletek és beruházások felkarolásával” – emelte ki az együttműködés kapcsán Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.

A termékversenyre élelmiszer és non-food kategóriákban lehet nevezni. Előbbinél fontos szempont, hogy a kiírók csak előre csomagolt kiszerelésű termékeket fogadnak el. Tejek, tejtermékek, fagyasztott készítmények, zsírok és olajok, feldolgozott vagy szárított zöldségek, gyümölcsök, édességek, gabonafélék, hús-, sütő-, és tojástermékek, sók, fűszerek, levesek, szószok, mártások, saláták, szendvicskrémek, biotermékek, speciális élelmiszerek, bébi-, és kényelmi ételek, élelmiszer-adalékok, italok és állateledelek kategóriacsoportban várják a kihívásra jelentkezőket. A korábbi három versenyen közel félezer induló mutatta be termékeit, amelyek közül legtöbben italokkal, kávékkal, lekvárokkal, reform-élelmiszerek neveztek.

Az eddigi tapasztalatok szerint egyre több egészségtudatos, „minden-mentes”, termék jelenik meg a pályázatokban, ugyanakkor hagyományos ételekkel is sokan jelentkeznek.

A Hungaricool termékverseny évindító rendezvényén kerekasztal beszélgetésre invitálták a korábbi évek nyertes pályázóit. Tóth Melinda, a MENDULA márka alapítója 2019-ben, az első évben nyert reggeli granola termékeivel. A Hungaricool program előtt kisebb tételben egy-két viszonteladónál forgalmazták termékeiket. A vállalkozás szintlépéséhez óriási segítséget jelentett a program. A korábbi megrendelők 50 dobozzal vásároltak, míg a SPAR több ezres megrendelése hírtelen a vállalkozás felnőtté válását jelentette, amihez nagyon nagy segítséget adott a Beszállítói Akadémia. Egy kisvállalkozás számára nem szokott problémát jelenteni a gyűjtőcsomagolás. A program részeként bizony erre is kell gondolni, hogy egy kartonba mennyi termék fér, és egy raklapra mennyi karton.

Koletán Gergely, a CHILIYARD vezetője 2021-ben került a programba. Mint elmesélte, kezdetben saját konyhájában lábasokban készítette, a helyi piaci visszajelzések szerint finom chiliszószait. A program eredményeként az egyszemélyes mikrovállalkozása óriási ugrást hajtott végre, 3-4 év fejlődését egy év alatt. Az ő számára is a legemlékezetesebb az első SPAR-os megrendelés volt, ami több volt, mint a teljes előző éves forgalom, ami eléggé pozitívan sokkoló egy vállalkozó számára. Véleménye szerint a Hungaricool egy gyorsvonat, nem egyszerű rá felugrani és fennmaradni, de ha valaki eltökélt, akkor az üzleti sikerek biztosítottak.

Simon Mátyás, a SIMON GYÜMÖCS családi gazdaság második generációs tagjaként 2022-ben került a programba. A SPAR Beszállítói Akadémia folyamatos mentorállása mellett nagyon büszke arra, hogy meg tudták lépni ezt a hatalmas fejlődést, amivel egy országos kereskedelmi láncot tudnak ellátni. Kiemelte, hogy a program keretében óriási segítség az a marketing támogatás is, ami a Hungaricool programmal jár. Több év alatt sem kitermelhető az a segítség, amit a program nyújt egy kisvállalkozás számára.

Mint elhangzott a program részeként, a SPAR Beszállítói Akadémián folyamatos mentorálásban részesülnek a nyertesek a minőségügyi, marketing és logisztikai folyamatok terén, ami átsegíti őket a nehézségeken. A K&H támogatásával pedig a nyertesek megismerhetik többek között a tudatos pénzügyi és cash-flow tervezés alapjait is. A SPAR Beszállítói Akadémia elsődleges célja, hogy a brand-építés terén olyan tudásanyaggal segítse a magyar kisvállalkozásokat, amely ösztönözi a további termékfejlesztést és amiből az élet más területein is profitálhatnak.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu/SPAR
Fotó: MMG fotó